Föreningen TRIM

lördag 16 oktober 2010

Höstglädje

Vilken härlig höst vi har. Underbara färger och hög skön luft.


I natt hade vi frost här i Eskilstuna och det syns tydligt på träden som nu tappar sina blad, ett efter ett.





Nu är det hög tid att få lökarna i jorden för att kunna njuta av dom härliga vårblommorna. jag ska åka ut till stugan i dag och gräva ner mina tulpan-, stjärnnarciss- och krokuslökar som jag har beställt. Det var första gången som jag testade att beställa via nätet i år. Lång tid tog det, över en och en halv månad, och lite dyrare blev det säkert också än att gå till någon trädgårdshandel, men jag hoppas att det är värt det och att det är fin kvalitet på lökarna.



Så nu gäller det bara att hålla ut under förvåren (eller vintern som en del kallar den...), sen är vi där igen och kan njuta av allt det vackra i trädgården.

I onsdags hade vi i Föreningen TRIM vår första föreläsning med Nikos Doschoris om olivolja. En härlig kväll på Grassagården i Strängnäs med en jättebra föreläsning om oliver. Efteråt fick vi möjlighet att provsmaka och köpa dessa fantastiska produkter. Ni som missade detta får en ny chans på onsdag den 20:e klockan 19.00 på ABF, Kungsgatan 14 i Eskilstuna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar